Tuesday, January 14, 2020

بارود تي بيٺل ڪشمير ۽ ”انڊيا اسپرنگ“ ...!



شفيق الرحمان شاڪر
حقيقت ۾ ڪشمير نريندر موديء جو پهريون نشانو هو.اهو ان گندي ذهنيت جو اظهار هو جنهن ذهنيت کي اتي رڪجڻو نه هو.اڪيلي مسلم اڪثريتي رياست تي هٿ صاف ڪرڻ بعد هاڻي ڀارت جي گڏيل ڪردار ۽ سڃاڻپ کي بدلائڻ موديء جو اصل ٽارگيٽ هو.5 آگسٽ تي نريندر مودي جي پوري ذهنيت پڌري ٿيڻ ۾ جيڪا کوٽ رهجي ويئي هئي  انهيء کي شهريت جي تڪراري قانون پورو ڪري ڇڏيو.اين آر سي ۽ سي اي اي قانونن ذريعي پاڪستان،بنگلاديش  ۽ افغانستان مان ويندڙ پنجن مذهبن جي ماڻهن لاء شهريت ۽ ٻاهر کان ايندڙ مسلمانن لاء شهريت جا دروازا بند ڪرڻ سان ڀارت جي مسلمانن ۾ خطري جي گھنٽي وڄي ويئي ۽ کين اندازو ٿي ويو ته وقت ۽ حالتن انهن کي ”جيڪر هاڻي نه ته پوء ڪڏهن به نه“ جي فيصلي ڪندڙ موڙ تي آڻي بيهاريو آهي.تعصب ڀريل مودي ذهنيت مسلمانن کي اڪيلو ۽ مايوس ڪرڻ وارين ڪوششن ۾ هن وقت سخت تيزي آندي هئي. مسلمانن کي ذهني اذيت ۾ ڦاسائڻ لاء طارق فتح کي ميڊيا جو فيوريٽ بنائي پيش ڪيو ويو.اهو شخص پنهنجي بڪواس سان ڀارتي مسلمانن جي ذهنن تي هٿوڙا وسائيندو رهيو ۽ مذهبي جنون ۾ مبتلا مودي مسلمانن تي انهيء نفسياتي تشدد جو مزو وٺندو رهيو.چونڊن کان اڳ ڪنهن هڪڙي مسلمان کي به ٽڪيٽ جي لائق نه سمجھڻ انهيء ئي ذهنيت طرف اڳڀرائي هئي.طاقت جي نشي ۾ ڌت بي جي پي چونڊون کٽڻ بعد ته هيڪاري هوا جي گھوڙي تي سوار ٿي ويئي.پر شهريت وارو  ڪاروقانون موديء لاء ڪنهن بارودي سرنگ تي پير رکڻ ثابت ٿيو.مسلمانن توڙي ٻين انسان دوست گروپن جي سرن تي ويڙهيل خوف واري چادر ۾ پهريون سوراخ ڪرڻ وارا ڪي ڀارتي عالم ۽ دانشور نه پر جامعه مليه دهلي ۽ مسلم يونيورسٽي علي ڳڙهه جا شاگرد هئا جنهن بعد ٻن ڏهاڪن کان دلين ۾ لڪيل جذبن جي ٻاڦ پريشر ڪڪر جيان ڦاٽي ٻاهر اچي ويئي.هاڻي ڀارت پرتشدد مظاهرن جي وڪڙ ۾ اچي چڪو آهي.دهلي،حيدرآباد،ميرٺ،ممبئي،ڪانپور،فيروز آباد،رام پور،مظفر نگر مطلب ته هر هنڌ تي مظاهرن جي لهر اٿلي پيئي آهي.انهيء تحريڪ مودي جي ذهنيت کي ڀارت سميت سڄي دنيا ۾ اگھاڙو ڪري ڇڏيو آهي.آسام ۾ حراستي ڪيمپ جو انڪشاف ٿيو جڏهن ته مودي حڪومت اهڙن مرڪزن جي ترديد ڪندي رهي پر جڏهن اخبارن اهڙن مرڪزن جو تصويرون جاري ڪيون ته پارليامينٽ ۾ ڪانگريس اڳواڻ ششي ٿروڙ جي هڪ سوال جي جواب ۾ داخلا جي مملڪتي وزير ڪشن ريڊي تسليم ڪيو ته آسام جي حراستي مرڪزن ۾ 1133 ماڻهو قيد آهن.تحريڪ جي شروعاتي مرحلي ۾ ڪيترائي ماڻهو فوت ۽ زخمي ٿي چڪا آهن.رڳو يوپي ۾ هن وقت تائين سترهن ماڻهو مئا آهن.هندو مذهب سوا ٻئي هر مذهب جي سڃاڻپ مٽائڻ واري موديء جي ان خواهش جي رد عمل ۾ شروع ٿيل اها تحريڪ هاڻي مودي مخالف لهر ۾ بدلجي رهي آهي.ان تحريڪ ۾ نه رڳو ٻين مذهبن جا ماڻهو پر هندو به شامل آهن.اهڙيء طرح هن وقت ڀارت کي ”عرب اسپرنگ“ جيان ”انڊيا اسپرنگ“ کي منهن ڏيڻو پئجي رهيو آهي. انهيء صورتحال مان نڪرڻ لاء مودي حالتن کي ڪو نئون موڙ به ڏيئي سگھي ٿو.اهو موڙ پاڪستان يا آزاد ڪشمير خلاف ڪنهن ننڍي وڏي جنگ جي صورت ۾ به سامهون اچي سگھي ٿو.ڀارت ۾ وڌندڙ مظاهرن سان گڏ پاڪستان لاء خطرا به وڌي رهيا آهن.والاريل ڪشمير ۾ ڪرفيو هٽائڻ جي صورت ۾ رٿوڇاڻ ٿيڻ جو انديشو آهي.پنجين آگسٽ کان هن وقت تائين پاڪستان دنيا کي هن خطي جي سنگين صورتحال طرف ڌيان ڇڪائيندو رهيو آهي پر لڳي ٿو پوري دنيا ان سموري معاملي تي خاموش تماشائي بڻيل آهي.نريندر مودي پنهن جن بيوقوفين ذريعي ڀارت لاء دنيا جي واپاري ۽ سياحتي ڇڪ گھٽائي ڇڏي آهي.ڀارت جا اهي مسلمان جيڪي ٻاهتر سالن تائين ڪشميرين سان ٿيندڙ ظلم تي خاموش رهيا اهي هاڻي پاڻ موديء جي تعصب ڀرين پاليسين جو شڪار بڻجي رهيا آهن.هاڻي ڀارت جي سول سوسائٽي پڻ ميدان ۾ نڪري پيئي آهي ۽ يونيورسٽين مان هڪ نئين قيادت اڀري رهي آهي جيڪا مصلحت ۽ خوف جون ديوارون ڊاهي مزاحمت جي رستي تي آهي.ان صورتحال ۾ پاڪستان پاران رڳو خطري جون گھنٽيون وڄائڻ ئي ڪافي ناهي.هن وقت جيڪر ڀارت ۾ موديء کي سخت مزاحمت کي منهن ڏيڻو پئجي رهيو آهي ته اهي موديء جون پنهنجون حرڪتون آهن انهيء ۾ اسان جو ڪو ڪمال ناهي.ٻئي طرف نيلم وادي جي جورا سيڪٽر ۾ ٻنهي ملڪن جي وچ ۾ فوجي چڪريون به ٿيون آهن جن ۾ ٻه شهري شهيد جڏهن ته ٽي فوجي زخمي ٿيا آهن.پاڪ فوج جي جوابي ڪاروائيء ۾ هڪ ڀارتي فوجي چوڪي تباهه ٿي آهي.ڪشمير کي ورهائيندڙ ڪنٽرول لائين هن وقت باهه جي ليڪ جو منظر پيش ڪري رهي آهي.اهڙي بارودي لڪير جنهن مان ٽڪراء جون چڻنگون نڪري ٻنهي پاسن جي آبادين کي برباد ڪرڻ جو سبب بڻجي سگھن ٿيون،هڪ محدود جنگ ته عرصي کان جاري آهي پر ٻنهي طرفن کان ڪنهن خوفناڪ جنگ جا امڪان به هاڻي محسوس ڪيا پياوڃن.پنجين آگسٽ کان والاريل ڪشمير ڪرفيو ۽ گھيري جي حالت ۾ آهي.ڀارت جو واديء اندر غير انساني ۽ غير آئيني فوجي آپريشن جاري آهي.ڀارت جون نظرون رڳو والاريل ڪشمير نه پر آزاد ڪشمير تي به ڄميل آهن.ڪجهه سال پهرين ڪنهن کي گمان به نه هو ته مودي والاريل ڪشمير جي الڳ آئيني سڃاڻپ ختم ڪري اگھاڙي بربريت جو مظاهرو ڪندو پر نيٺ ايئن ٿي چڪو ۽ دنيا انهيء تي ڪجهه به نه چيو.هاڻي هن جو اڳيون نشانو آزاد ڪشمير آهي ۽ هوان سلسلي ۾ ”فالٽ لائينز“ ڳولهي رهيو آهي.ڪنٽرول لائين تي پڪن بنڪرز جي اڏاوت ٿي چڪي ۽ اتي ڳرو هٿيار به پهچايو ويو آهي. ڪڏهن ڪڏهن انهن هٿيارن جي نمائش لاءگولا باري ذريعي ويجھين آبادين کي نشانو به بنايو پيو وڃي.ڪنٽرول لائين تي ڪاروائين سان پاڪستاني فوج کي اهو مونجھارو آهي جو انهن جي جوابي ڪاروائيء جي صورت ۾ مسلمان آباديون ئي نشاني هيٺ اچن ٿيون جيڪي اڳيئي ڀارتي ظلم جو شڪار بڻيل آهن.انهيء ڪري پاڪ فوج کي گھڻو احتياط ڪرڻو پوي ٿو.هاڻي حالتون جيڪو رخ اختيار ڪري رهيون آهن سڀ احتياط ۽ اصول پٺيء پويان ويندي معلوم ٿي رهيا آهن ڇو ته ڀارت جا ارادا پوريء طرح اگھاڙا ٿي چڪا آهن.هاڻي ڳالهه ٻولهه جي هر نڪتي کان اڳتي نڪري مودي ٽڪراء ۽ جھيڙي جي رستي تي چڙهي چڪو آهي جيڪو بيشڪ تباهي ۽ برباديء جو رستو آهي جنهن جي چونڊ نريندر مودي پنهنجي مرضيء سان پاڻ ڪئي آهي. ايندڙ ڏينهن ۾ ڀارت اندر سخت وڳوڙ پيدا ٿيڻ جو انديشو آهي ۽ جيڪا تحريڪ ظاهر ۾ شهريت بل جي منظوريء خلاف شروع ٿي آهي انهيء ۾ بين الاقوامي رانديگر به ٽپي پوندا.هڪ غير مستحڪم ڀارت ڪيترن ئي عالمي رانديگرن جي مفاد ۾ آهي!
(روزاني هلال پاڪستان 4 جنوري 2020ع)
 يٺل ڪشمير 

No comments:

جيڪڏهن ممڪن هجي ته پنهنجو تبصرو موڪليو

اهم اطلاع :- غير متعلق، غير اخلاقي ۽ ذاتيارت تي مشتمل تبصرن کان پرهيز ڪريو. انتظاميه اهڙي تبصري کي ختم ڪرڻ جو حق رکي ٿي. هوئن به خيالن جو متفق هجڻ ضروري ناهي.۔ جيڪڏهن توهان جي ڪمپيوٽر ۾ سنڌي ڪيبورڊ انسٽال ٿيل ناهي ته سنڌي ۾ تبصرو لکڻ لاءِ هيٺين خاني ۾ سنڌي لکي ڪاپي ڪريو ۽ تبصري واري خاني ۾ پيسٽ ڪري پبلش بٽڻ تي ڪلڪ ڪريو.۔
تبصرو موڪليو

پنهن جي راء هتي لکو